Wegański Chleb z ziaren!

To jest jedyny chleb jaki jadam! Jego różne odmiany i konfiguracje można znaleźć na wielu Blogach kulinarnych. Tymczasem ja upiekłem go według przepisu Marty Dymek z Jadłonomii, który ona zaś zaczerpnęła z bloga „My New Roots”. Ten przepis na prawdę podpasował mi od razu gdyż nie zawiera mąki, jajek ani mleka. Chleb jest bardzo pyszny i syty! Przeczytajcie proszę uwagi poniżej przepisu, dowiecie się jak zrobić, aby wyszedł idealnie taki jak u mnie na filmie! Do dzieła 🙂
Przepis.
Składniki suche:
– ziaren słonecznika – 1 szklanka
– siemię lniane NIE MIELONE – 1 szklanka
– migdały –  ½ szklanki
– płatki owsiane –  1 ½ szklanki
– zmielone siemię lniane – 10 czubatych łyżek
– sól – 2 łyżeczki
Składniki płynne:
– olej kokosowy – rozpuszczone 5 łyżek stołowych
– woda niegazowana – 1 szklanka
– syrop z agawy -2 łyżki stołowe
Wykonanie:
Wszystkie składniki suche łączymy w dużej misy. Następnie w mniejszym naczyniu łączymy olej kokosowy, wodę i wlewamy do całości. Na koniec dodajemy syrop z agawy. Możemy zamiast syropu  zagawy spokojnie użyć miodu (jeśli nie jesteś na diecie WEGAŃSKIEJ) lub rozpuszczonego ksylitolu a w ostateczności całkowicie pominąć ten składnik. Całość mieszamy. Masę przekładamy do foremki wysmarowanej olejem kokosowym (ja użyłem tej o wymiarach 20 x 11).
INFO: Tak wlane składniki w formie odstawiamy na minimum godzinę!!! Tego kroku nie ma w filmie, ale to niestety moje przeoczenie. Dlatego pamiętajcie, aby surowy chleb w foremce odczekał godzinę i dopiero wtedy go pieczemy! Wkładamy do piekarnika na 60 minut oraz temperatury 180 stopni.
Uwagi: Pamiętajcie, że jeśli spróbujecie ukroić chleb prosto po wyjęciu z piekarnika, to na pewno Wam się rozleci. Aby chleb był idealny do jedzenia i krojenia, musi odstać minimum 2/3 godziny po upieczeniu, tak aby całkowicie wystygł. Ja swój kroję ostrym nożem na grubsze kromki. Cienkie raczej nie chciały wyjść 😃 Zauważyłem, że pokrojone orzechy powodują to, że chlebek się lekko rozwala podczas krojenia. Może dobrym wyjściem na przyszłość będzie zmielenie orzechów na drobny pył, tak aby nie kolidowały on z krojeniem.
Jedna kromka chleba o grubości ok 2 cm to 233  kcal. Pamiętajmy, że chleb ten jest bardzo zdrowy a ilość składników zawiera masę błonnika i białka, dlatego jest on bardzo syty.
Smacznego!
Share With:

Jestem entuzjastą kreatywnego oraz pozytywnego stylu życia. Wierzę, że nasze życie jest manifestacją tego co siedzi głęboko w nas. To co mamy w sobie na poziomie energetycznym, jest wizualizacją naszych życiowych wydarzeń. Uwielbiam zdrowe odżywianie, taniec, muzykę oraz filmowanie. Moją życiową pasją jest dzielenie się wiedzą z ludźmi!

info@eachoneteachone.tv

Comments
  • Avatar

    Super dzisiaj wypróbuje, ile ma ml szklanka ?

    Kwiecień 26, 2017
  • Avatar

    Hej. A jesli dodam np. sezam, kminek itp. to proporcjonalnie dodac więcej wody?
    Jesli tak to ile?
    Dziekuje za odpowiedz

    Maj 3, 2017
  • Avatar

    Miód nie jest wegański więc jeżeli chcesz pisać że to jest wegańskie to usuń wzmiankę o miodzie lub dodaj że to niewegańska wersja zanim dopadnie cię jakiś weganin radykał. Pozdrawiam

    Maj 3, 2017
  • Avatar

    Czy możliwe jest zastąpienie płatków owsianych czymś bez glutenu?

    Maj 5, 2017

Leave A Comment